Guild Wars 2

GuildWars2_BoxImage_PC_bigDobrodošli u MMO svijet! Ako ste gejmer, onda bi vam se ovaj tekst mogao svidjeti. Ako niste gejmer i ne volite igre, možda je bolje da ga zaobiđete. Mi se danas bavimo MMORPG-om koji bi trebao doći ove jeseni, točnije u studenome ako sve bude po planu.Guild Wars je došao godinu dana iza trenutačno najboljeg MMORPG-a na tržištu – World of Warcrafta. No, nije polučio onaj uspjeh koji su mnogi priželjkivali. Već dugo se čeka tzv. „WoW killer“, no nikako da se pojavi. I znamo da je nezahvalno uspoređivati WoW, GW 1 i GW 2, ali moramo. Jednostavno zato jer će Guild Wars 2 biti MMORPG nove generacije, a samim time i nema direktnog konkurenta. Barem zasad.

GW 2, kao što smo rekli, dolazi u jesen (iako je to relativno) i mnogo se očekuje od njega. U nastavku vam donosimo 10 razloga koji bi vas trebali zainteresirati da jednom zauvijek odete iz Azerotha i shvatite da WoW nije jedini dobar MMORPG. Nemojte nas krivo shvatiti – i mi smo bili ovisni o njemu jako dugo. Dobro, ne svi, ali neki od nas. Sati i sati provedeni ispred monitora, skupljanje najboljeg tiera, grindanje achievementa i matsa za craftanje, a što na kraju sad imamo? Ništa, samo bolnu uspomenu na preko 150 dana čiste igre. No, krenimo sa upoznavanjem Guild Warsa.

Kvaliteta izrade

Što je kvaliteta izrade? To je ona završna kvaliteta koju igra ima. U nju spada igrivost, grafika, glazba, questovi… Sve što bi vas moglo privući igri. Ili vas odbiti. U ovom slučaju se ta kvaliteta čini na nivou i mogla bi stvarno biti prekretnica u MMO-ima, odnosno općenito u igrama.

Tu nas oduševljava mnogo toga. User Interface bi trebao biti dosta jednostavan, no opet ne prejednostavan kao što je bio kod, recimo, Conana Online ili Warhammera. Taj UI mora služiti igračima, ali prije svega mora biti funkcionalan i dobro napravljen. Uz to, igrivost je ključan sastojak. Ako zbog bilo kojeg aspekta opada igrivost (i to nužno ne mora biti grafika ili glazba), igra je osuđena na propast. Pa ne bi ljudi razvijali tolike MMO-e, a na kraju nemaju nikakve koristi od njih. Odnosno imali su, igrači su ih krenuli igrat i onda zbog kvalitete o kojoj govorimo, vratili se na GW 1, WoW ili neki treći naslov. Mislim da možemo na prste jedne ruke nabrojati kvalitetne naslove.

Glazba

Spomenuli smo glazbu maloprije. Glazba je jedan od onih segmenata na kojima se ne smije štedjeti. Ipak, igrajući igru osuđeni ste na zvukove i glazbu iz igre. Dobro, niste, možete ju isključiti, no onda ćete ili igrati u potpunoj tišini ili u pozadini puštati svoju glazbu. No, to nije poanta. Poanta je da glazba daje onaj „epic“ osjećaj dok igrate. Sjedili vi u lokalnoj krčmi sa svojim suborcima nakon ubijanja nekog teškog bossa ili grindali sastojke za svoju novu sjekiru.

Glazbu za GW 2 izradio je Jeremy Soule. Čovjek zaslužan za glazbu jedinice, no i nekih legendarnih naslova kao što su: Icewind Dale, Dungeon Siege, Morrowind, Oblivion, SW Kotor, Skyrim (koji uskoro dolazi) itd. Mislim da boljeg glazbenika trenutačno nema, a kada znate da je u tu glazbu uloženo par milijuna dolara, morate biti zadovoljni. Jedva čekamo da i sami čujemo!

Skaliranje sadržaja

O ovome bi se dalo stvarno puno pisati. Vratimo se malo na GW jedinicu ili WoW. Znate i  sami da sadržaj/questovi nisu skalirani. Imate neke klase koje mogu grupne questove same rješavati i to bez da se imalo „oznoje“, dok drugi moraju tražiti ljude koji će im pomoći. A to ponekad zna biti stvarno naporno.

Stoga su dečki iz NCSofta odlučili to promijeniti. Ako igrate sami možete igrati igru na easy, a ako imate skilla, odnosno vještine i iskustva u RPG-ima, možete si pojačati neprijatelje i samim time pokupiti bolje predmete. Što je sasvim u redu, za razliku od nekih igri koje imaju isto slabije i jače predmete, no jače predmete kupujete. Ovdje nije bitno tko ima više novaca, nego vještine. Pitanje je samo načina na koji će to izvesti, ali prilično smo optimistični i nadamo se dobrom sustavu koji će i casual igračima omogućiti zabavno igranje, bez gubljenja vremena na slaganje grupa i slično.

Dinamični eventi

Jedan od faktora koji čini igru zanimljivom je efekt iznenađenja. Znači, da se vi logirate na svoj account, uđete u igru i otkrijete nešto novo. U prijašnjim MMO-ima, najčešće nije toga bilo. Sve je bilo predodređeno. Bilo to datumom, kao u Warcraftu ili nekim događajem. U WoW-u ste točno znali kojeg datuma počinje koji event. Dapače, znali ste točan sat u noći kada će početi i kada će biti kraj. Mogli ste planirati kada ćete obaviti achievemente vezane uz te iste evente. GW 2 bi trebao ponuditi nešto novo. Događaji (eventi) bi se trebali događati nasumično.

Šećete gradom i pričate sa svojim prijateljima kad odjednom krene neprijateljska horda na vas. Morate se braniti ili pobjeći. Ako ostanete braniti grad i obranite ga, možda dobijete svoj spomenik, dobit ćete zasigurno neke nagrade, a s druge strane možete i umrijeti i neprijatelji mogu zauzeti grad. Onda kreće sve ispočetka dok ga vi ne vratite u vaše ruke. Zasad, nešto s čim nemamo previše iskustva i otvoreni smo prema ovoj najavi.

Dinamična borba

Kad smo već kod dinamičnih stvari, spomenimo borbu. Vjerojatno ste se navikli na turn-by-turn borbe sa malo micanja i malo vještine. Čak je i svemoćni WoW ovdje pomalo zakazao.

GW 2 će ponuditi novi sustav borbe u kojem će vještiji igrači daleko bolje prolaziti. Više nema onog cast time-a kada znate da ćete poginuti nakon slijedećeg spella i da više praktički ništa ne možete. Nasuprot tome, NCSoft nudi sustav u kojem će se sve odvijati u real-timeu i ako se dovoljno brzo izmaknete, možete pobjeći sjekiri koja je krenula u vašem smjeru. Isto tako, moći ćete koristiti štit koji nosite sa sobom, casteri će moći bacati vatrene prstene koji će range igrači moći iskoristiti za fire damage. Da vam ne otkrijemo sve. Samo možemo reći da puno očekujemo od ovog segmenta. Možda je to i najjači adut koji ova igra trenutačno ima. Osobno, ako ovo bude odrađeno, nikad više neću upaliti niti jedan drugi MMO!

Nema pretplate

Iako se većina MMO igri bazira na mjesečnoj pretplati (koja bi trebala inače biti simbolična), Guild Wars ima drugu politiku. Kupite original igru, napravite account i igrajte! Na vama je da li ćete cijele dane sjediti doma ispred monitora ili ćete preko dana raditi nešto produktivno te navečer odmoriti uz ovaj naslov. Što je i u redu, jer kada imate mjesečnu pretplatu, kao da ste prisiljeni igrati. Imate onaj osjećaj „kad već plaćam, igrat ću što više“. I to je loše.

U konačnici kad pogledate da ćete morati kupiti original GW 2 i ekspanzije, dođe vam jeftinije nego da ste igru dobili besplatno, a onda samo plaćate mjesečnu naknadu. Iako, nitko vam neće besplatno dati igru. U tom segmentu je NCSoft odradio vrhunski posao.

Grafika, optimizacija i skaliranje građevina

O grafici ne treba trošiti puno riječi, zasad izgleda fenomenalno. Naravno, pitanje je kakav stroj ćete morati imati da bi ona tako izgledala? Glasine kažu da je igra jako dobro optimizirana i da ćete na slabijim računalima moći igrati sa nekim normalnim brojem FPS-ova, dok će novija računala vrtjeti igru bez problema. Iskustvo nas uči da nije uvijek tako i da se često znamo razočarati. Pa nemamo svi i7 procesore, grafičke kartice sa 2 gb GDDR5 rama i 8-12 gb RAM memorije. Na ovo ćemo morati obratiti pozornost kad dođu i službeni podaci.

Što se skaliranja građevina tiče, to je već prije viđeno. Prilazite nekom gradu i polako se u daljini vide obrisi grada i kako se približavate tako grad postaje sve veći i stvarniji. Ovaj segment je posebno dobro odrađen jer građevine izgledaju kao da su prekopirane sa concept arta. Osobno sam oduševljen. Svaki detalj, svaka građevina, svaki predmet izgleda odlično i kao da su mu posvetili sate i sate pažnje. Jedino je loše što nećete moći letjeti preko tih gradova jer neće postojati leteći mountovi. Razlog: ako letite možete izbjeći dosta sadržaja koji vam igra nudi. Čak bi se i mogli složiti s time, ali onda mora postojati odličan sustav za kretanje na većim udaljenostima. Sumnjam da će se igračima svidjeti ideja da sate provedu hodajući između dvije lokacije.

Player vs. Player

PvP sustav vam mora biti dobar ako želite privući ozbiljne igrače. Ne žele svi konstanto questati i slično. Nekada jednostavno želite ući u borbu i zabaviti se. Za razliku od battlegrounda i raznih varijacija, GW 2 će vam ponuditi World PvP sustav u kojem neće biti ograničen broj ljudi. To bi trebala biti borba između dva realma, točnije 2 servera. Morati ćete surađivati ukoliko želite pobjedu. Opet se postavlja pitanje balansa. Što ako se dogodi da jedan server ima pretežito PvE igrače, dok drugi ima nabrijane PvP-ere? Nadajmo se da će naći neko rješenje. Također, moći ćete kroz PvP doći na maksimalni level. Tako da ćete imati dva različita puta kako igrati. Ili kroz storyline ili kroz PvP borbe. Pa tko što voli.

Oružje i sposobnosti

Level cap će najvjerojatnije biti level 20. Za početak i više nego dovoljno. U tom razdoblju nećete imati mnogo abilityja (sposobnosti) – sveukupno deset. UI će biti jednostavan i s lijeve strane ćete imati sposobnosti za oružje. 2 spella za main hand oružje, 2 za off hand oružje, te jedan kombinirani. Također, imati ćete 5 spellova za liječenje samog sebe, craftanje itema i slično. Prilično efektivno, jer se nećete morati obazirati na to kako ćete složiti svoje sposobnosti, pa ići kod trenera ih upgrejdati, pa ako ne valja, sve micati i slagati ispočetka. Moći ćete se fokusirati na samu igru i vještine.

Nema uloga

Koliko puta ste bili logirani u igru i čekali da se pojave određene uloge (tank, dps, healer) da biste mogli krenuti u neki dungeon ili odraditi neki teži grupni quest? Odgovorit ću ja na to pitanje. Previše puta!

Tu ne mislimo samo na WoW gdje kritično fali tenkova i healera, nego i na sve ostale MMO-e. Uvijek je nebalansirano jer većina od 90% populacije igra najmanje zahtjevne klase jer nema vremena za treniranje težih i na kraju bude loše. Još ako ste u nekom guildu – super. Tada možete relativno brzo sve složiti. Ovdje toga nema. Iako ćete morati slagati grupe, nema više one standardne postave tank, healer i 3 DPS-a. Ovdje će (navodno) sve klase moći same sebe liječiti i biti će odgovorne za sebe. Ako umrete jer ste se odvojili od grupe, to je vaša stvar. Da biste uspjeli završiti neki dungeon, morati ćete igrati timski. I to nam se jako sviđa. Bez obzira što netko nosi plate, mač i štit, a netko samo lagane oklope i baca magije. Svi su jednaki!

Zaključak

GW 2 se zasad čini kao odlična igra. Osim gore navedenih razloga, bit će tu još mnogo dobrih stvari koje bi vas mogle privući. Ove se čine nekako najveće. Nas posebno veseli to što ćete moći imati dvije „profesije“ (Elementalist, Warrior, Thief, Ranger, Guardian…), čak 5 playable rasa (Asura, Charr, Human, Norn, Sylvari), bit će tu osobni storyline i svaki lik će se razvijati na svoj način itd.

Ako ste „nabrijani“ kao što smo mi, već sada možete napraviti pre-order na Amazonu, ako ne, strpite se do studenoga kada bi se igra trebala pojaviti na policama lokalnih prodavača softvera.


Oglasi

About Igloc

Zovem se kao što vidite Ivan Gloc, bavim se 3D printanjem i od 2009. aktivno se bavim online poslovima. Imao sam jednu rupu od 2014. do 2016. godine gdje je sav moj rad do tada pao u vodu. Svi blogovi i web stranice na kojima sam radio kao dodatak mjesečnom budžetu pao je u vodu i više niti jedan projekt ne postoji. 2016. opet sam se odlučio malo pokrenuti i krenuti u te vode ali na drugi način. Primarni cilj je pokušati napisati koju eKnjigu, educirati druge u online marketingu te samom pristupu Internet poslova. Ovo FUN web sjedište namjenjeno je mojoj djeci. Bolje da tu gledaju crtane filmove i sve što ih zanima nego da lutaju bespućima jubitubija. Nadam se da će još nekome biti od koristi. Pogledaj sve objave od Igloc

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: